Proljetne aktivnosti u mlađoj jasličkoj skupini

Promatranje kukaca i raznih biljaka s vrtićkog dvorišta razvija vizualnu i taktilnu percepciju, pobuđuje interes za prirodu, razvija se jezik i obogaćuje rječnik te pažnja i koncentracija kroz promatranje osobito malih i pokretnih bića koja traže fokusiranost. Također se razvija empatija kroz učenje nježnog postupanja prema malim bićima i biljkama.
Istraživali smo razne okuse
(ananas, jagoda, borovnica, mango, avokado, jabuka, kruška, maline, kupine,
limun, naranča). Kroz ovu senzornuaktivnost željela se potaknuti znatiželja i
pozitivan odnos prema hrani. Razvijala se fina motorika (manipulacija
hranom-držanje, razmazivanje, kušanje prstima) te osjetilo okusa i mirisa. Od
mirisa istraživali smo papar, klinčić, kakao, sol, anis i cimet koji im se
najviše svidio.
Promatranje namočenih sjemenki chie djeci je bilo draže od diranja zbog želatinaste teksture. Nakon nekoliko dana chia je niknula te su ju djeca pokušala promatrati povećalom koje je za njih bilo novi predmet manipulacije.
Istraživanjem leda u boji koji je bio stavljen u posudu sa rižom dobili smo senzornu aktivnost kroz koju su djeca mogla razvijati osjetila (hladnoća, boja, tekstura, topljenje), finu motoriku ( hvatanje klizavih kockica) te učenje pojmova (mokro, hladno).
Istraživali smo kosine kroz
igre na nagnutim površinama kojima djeca spontano otkrivaju osnovne zakonitosti
fizike, kretanja i prostora te ih potiču na eksperimentiranje tako što isprobavaju
različite objekte (lopte, kocke, autiće) i njihovo ponašanje na kosoj površini.