Matematičke kompetencije u skupini Tigrići

Jačanje svih kompetencija djeteta, pa tako i matematičkih,
temelji se na humanističkom razvojnom pristupu, što zapravo znači da polazimo
od zadovoljavanja svih potreba djece u svim područjima razvoja. Uloga odgojitelja
je da kroz bogatu, stimulativnu i raznovrsnu ponudu poticaja omogućuju djeci
slobodno istraživanje i usvajanje matematičkih kompetencija.
U životno-praktičnim i radnim aktivnostima djeca koriste matematiku pri prebrojavanju u skupini, grupiranju u manje grupe, postavljanju stola i pribora za jelo, kod stajanja u vrstu od najvišeg do najnižeg i obrnuto, broje bojice kod šiljenja, upoznaju se s pojmom para kod odlaska na igralište ili u šetnju.
U centru kuhinje ponuđeno im je različito voće i povrće koje mogu razvrstavati prema jednom ili više obilježja. U centru slastičarnice imaju ponuđene novčanice i kovanice kako bi zbrajali i zaključivali koliko je novca potrebno da nešto plate.
Prilikom boravka u vrtiću i na igralištu upoznaju se s prostornim odnosima (lijevo/desno, gore/dolje, iznad/ispod, blizu/daleko i sl. Djeca koriste mjerenje i procjenjivanje koristeći pojmove kraće-duže, lagano-teško, veliko-malo i puno prazno.Prikazuju podatke pomoću simbola, a od materijala koriste metar, daščice jednake dužine, čaše, vagu i sl.
Matematika je sveprisutna u dječjim aktivnostima i kroz govor, izražavanje i stvaranje. U likovnim aktivnostima kao poticaj koristili smo predloške poznatih slikara te različite tehnike za likovno izražavanje.
Na svjetlećem stolu slažu prema mašti razne konstruktore, ali i sortiraju geometrijska tijela i oblike. Aktivnosti koje smo poticale bile su aktivnosti brojanja kamenčića, aktivnosti sortiranja geometrijskih likova i oblika, te aktivnosti sa skupovima i prepoznavanje više/manje/jednako.
Osim aktivnosti potaknutih od strane odgojiteljica, pratimo i samoinicirane aktivnosti. To su uglavnom aktivnosti građenja i konstruiranja u kojima koriste razne materijale za gradnju kao što su čašice u boji, geometrijski konstruktori i magnetni konstruktori. Prilikom gradnje paze na statiku građevine, te popravljaju ili grade ispočetka ukoliko je nestabilno ili se ruši.
AKTIVNOSTI BROJANJA, SORTIRANJA,ZBRAJANJA
U govornom izražavanju i stvaranju koristimo slikovnice poput „Djed i repa”, djeca pamte nizove brojeva domaćih životinja, prepričavaju, a zatim doživljaj prenose na papir.
Kroz čitanje slikovnice „ Vrlo gladna gusjenica”djeca pamte nizove brojeva i vrstu hrane koju je gusjenica pojela s naglaskom na dane u tjednu. Uspješno pamte količinu i vrstu hrane nakon pročitane slikovnice. Matematička igra sortiranja pomaže im da lakše upamte redoslijed dana u tjednu.
U likovnom izražavanju i stvaranju koristimo kocku.Na jednoj kocki zadan je motiv, a na drugoj boja. Djeca naizmjenično bacaju kocku te flomasterima crtaju dobiveni motiv na podlogu. Prate koliko je puta tko dobio kakav motiv i koje boje. Ova aktivnost djeci se jako svidjela te je interes potrajao i više dana.